NL FR

Happy Snacks

happy snacks

‘Lekkere’ tips die je blij maken tijdens de lange, grijze wintermaanden.

Voeding beïnvloedt ons humeur! Ja, dit is echt waar! Studies wezen immers uit dat wat onze voeding wel degelijk onze hersenen beïnvloedt.

De ideale snacks om ons happy te voelen zijn bananen, paranoten én zwarte chocolade.

Bananen

happy snacks - banaan
Bananen zijn rijk aan tryptofaan (een essentieel aminozuur dat van nature in het lichaam voorkomt), vitamine A, B6 en C, vezels, potassium, fosfor, ijzer, kalium. Deze combinatie helpt je lichaam om serotonine te produceren, een natuurlijk antidepressivum!

Paranoten

Paranoten zijn één van de beste natuurlijke bronnen van selenium dat een belangrijke rol speelt bij het reduceren van depressie, angst en moeheid…

Let op!
Door het extreem hoge gehalte selenium dat deze noten bevatten, eet je er best niet teveel.
Enkele keren per week een 3-tal volstaat om je dosis binnen te krijgen.

Zwarte chocolade.

Pure biologische chocolade, wie kan daar aan weerstaan? Je hebt er niet veel van nodig maar het is wetenschappelijk bewezen dat een klein stukje zwarte chocolade de hersenen stimuleert tot het aanmaken van endorfine, of het gelukshormoon.
Bovendien verhoogt het het serotonine niveau, een natuurlijk antidepressivum!
Pure chocolade bevat ook magnesium, hét antistress mineraal.
Door regelmatig, met mate pure chocolade te eten, zouden de stresshormonen en angstgevoelens verlagen.

Maar let op!